Een vakantie vol herinneringen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Feijen - WaarBenJij.nu Een vakantie vol herinneringen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Feijen - WaarBenJij.nu

Een vakantie vol herinneringen!

Door: Elise Feijen

Blijf op de hoogte en volg Elise

12 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Zoooo jullie zullen wel denken: komt er ooit nog een reisverslag? Ja, die komt en wel nu! Allereerst sorry voor de lange tijd ertussen, maar een heel goed excuus: IK HAD VAKANTIE! Een hele leuke vakantie die begon met Holi Phagwa, een feest met heel veel kleuren poeder. Iedereen gooide het poeder op elkaar en het was lekker kleurrijk. Het was een erg leuk feest en we zaten er allemaal heel erg onder. Een week later kon ik nog genieten van het rode poeder op mijn rug!

En daarna kwam onze eerste trip: Bigi Pan. Dit was echt een heerlijke trip voor de start van de vakantie. Het was heerlijk relaxed. We gingen eerst een heel stuk rijden met de auto. Ondertussen kwamen we langs allemaal verschillende plaatsen waar we stopten en kregen we een rondleiding in de rijstfabriek. Vanuit de auto gingen we over op een bootje. Met dat bootje vaarden we tussen smalle watertjes waar we genoten van onze omgeving. Het was heel erg mooi en we zagen verschillende vogels. We kwamen aan bij Bigi Pan, een groot meer met een aantal gebouwen op water. In één zo'n gebouw sliepen wij. Toen we daar waren gingen we eerst lekker eten en daarna gingen we lekker zonnen. Anne-Gré en ik besloten om een stukje te kajakken. Het was erg leuk tot het moment dat we tegen de stroming in moesten. We waren eigenwijs en wilden perse zelf (zonder opgehaald te worden) weer aankomen bij onze lodge. Dit is ons, met veel moeite, uiteindelijk gelukt! Daarna vertrokken we al snel met ons bootje richting de roze horizon. Die roze horizon ontstond door de honderden flamingo's die daar stonden. We vaarden daarheen en zagen mooie vogels zoals een rode Ibis. We zijn erg dicht bij de flamingo's geweest (zie foto's hieronder). Toen we terugkwamen konden we genieten van een mooie zonsondergang en gingen we na het eten op kaaimannenjacht. Helaas hebben we er geen één gevonden. Toen ik de volgende dag wakker werd in mijn hangmatje, gingen we naar het strand. Het modderstrand waar wij een modderbad gingen nemen. We waren super vies maar het was erg grappig! We vaarden ook door een prachtige omgeving.

Tja, wat kwam daarna? Daarna werd het pasen en voelde het heel raar. Je familie zit dan thuis gezellig aan een luxe paasontbijt en jij zit in Suriname zonder erg luxe ontbijt. Gelukkig waren Lynn en Wiep zo lief om het paasgevoel op te wekken. Ze hadden paaseitjes verstopt in ons huisje dus die gingen we zoeken. Helaas had ik verloren haha :(

Na pasen was het zo ver! De twee leukste mannen uit mijn leven kwamen op bezoek hier in Suriname: mijn vriend en mijn vader! Ik heb hun Suriname laten zien en we zijn elke avond uiteten geweest: het optimale vakantiegevoel. Met hun en de vier meiden hebben we een fietstocht gemaakt op de mountainbike. Het was 35 km fietsen maar het viel best mee. We fietsten langs twee plantages: Peperpot en Nieuw Amsterdam. Het was mooi om te zien! Ook ben ik samen met Jeffrey, m'n vader en Wiep naar Brownsberg geweest. Het was erg leuk maar heeeel erg vermoeiend en actief. De eerste dag gingen we met de auto naar Bergental. Daar gingen we op de kabelbaan. Ik hou hier normaal gesproken niet zo erg van en ik was in het begin best bang. Gelukkig zat er een fijne opbouw in waardoor de banen steeds hoger en langer werden. Het was zo vet en ik had er echt plezier in! Het allerleukste was om met de kabelbaan over de Suriname rivier te gaan! Daarna reden we door naar Brownsberg. Daar lunchten we en we begonnen aan een wandeling van 3 uur door de jungle. We kwamen langs twee watervallen: de Irene val en de Leo val. Daar hebben we onder gestaan. Het was erg vermoeiend omdat de klim erg hoog was en glad. Toen we weer terug waren gingen we eten en sliepen we in een hangmat. De tweede dag vond ik niet zo leuk. We gingen wandelen door de jungle, maar dit werd een wandeling van 6 uur. Op een gegeven moment lijkt het overal op elkaar en kon ik er niet meer van genieten. Je moest ook heel erg op de grond letten omdat er overal wortels en stenen zijn. Daardoor ging je erg vaak door je enkel. Aan het eind van de wandelroute moesten we door modder lopen en kwamen we langs goudmijnen. Dit viel een beetje tegen want je kon weinig ervan zien. We lunchten bij het stuwmeer, waar we daarna in de kajak gingen. Ik zat met Jeffrey in een kajak en geloof me, het was een goede relatieproef ;) We vaarden een uur toen we aankwamen op een onbewoond eiland. Het was een erg mooi avond waar we primitief hebben geleefd. Een kampvuur, vissen, slapen in een tent, behoeftes doen in de natuur etc. Het was daar echt super leuk. Die dag erna gingen we 3 uur kajakken naar Stone Island. Daar gingen we lunchen en gingen we naar huis.

Mijn vakantie eindigde met het op het vliegveld zetten van Jeffrey en papa. Helemaal niet leuk, want het was echt gezellig!

Ik hoop dat ik jullie allemaal voldoende heb bijgepraat. Mijn stage begint nu weer en aanstaande vrijdag gaan we weer op trip. Ik kijk er naar uit!

Een dikke knuffel vanuit Suriname!

  • 13 April 2016 - 13:43

    Annie Kemerink:

    Hallo Elise

    Leuk dat wij weer wat van je horen
    Zo te lezen,en aan de fotoos te zien heb je het goed naar je zin
    je bent alweer op de helft, nog even dan is de rust aan het wilgeroosje weer verstoord
    [grapje]
    Elise veel plezier en maak er wat moois van

    Groetjes uit Heino

  • 13 April 2016 - 14:48

    Je Liefste Zussie:

    Hey zussie,

    Wat leuk om dit allemaal te zien!
    Wat had ik graag meegewilt...
    Ik hoop dat je nog veel dingen gaat doen en dat je geniet!
    Ik ben wel weer blij dat papa terug is maar het liefst hoopte ik dat jij er ook bij was,
    Nou liesie veel plezier nog en ik spreek je snel.

    Liefs je kleinste zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 17 Feb. 2016
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 6176

Voorgaande reizen:

25 Februari 2016 - 23 Mei 2016

Op stage in Suriname

Landen bezocht: