Al een paar daagjes in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Feijen - WaarBenJij.nu Al een paar daagjes in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Feijen - WaarBenJij.nu

Al een paar daagjes in Suriname!

Door: Elise Feijen

Blijf op de hoogte en volg Elise

28 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Hoi hoi, woehoee mijn eerste verslag uit Suriname! Het is hier erg lekker en ik zal een kort verslag doen van elke dag.

Donderdag 25 februari
Toen we in Suriname op het vliegveld aankwamen was het erg warm. We moesten bijna een uur wachten voor de paspoortcontrole. Dit gaat allemaal op het Surinaamse tempo: rustig alles intypen in de computer, kijken naar het paspoort, terwijl er een enorme rij nog staat. Dit gehad te hebben moesten we nog op onze koffers wachten. (Dit deed ook nog best wel lang). Toen we onze koffers hadden liepen we naar onze taxi die we geregeld hadden. Er waren twee taxi's voor ons vijven. We gingen drie om twee. De taxi-chauffeur vroeg aan ons naar welke straat wij moesten. We noemden onze straat maar de taxi-chauffeur reageerde verbaast. Hij zei dat hij een ander adres had gehoord. Hij controleerde het bij de andere chauffeur. Nee, we moesten toch echt naar een ander adres. We moesten daar één nachtje slapen, hooguit twee. Eenmaal aangekomen (1,5 uur verder), zei de huisbaas van dit huis, dat we hier voor vier nachten bleven omdat ons officiële huis nog vol zat. Dus bleven we in dit huis. We hebben nog even wat gedronken en zijn toen naar bed gegaan. We waren namelijk erg moe.

Vrijdag 26 februari
Deze dag hebben we de boel een beetje verkend. We zijn lopend naar het RKBO geweest. Dit is het Rooms Katholieke Bestuur van Onderwijs. Hier moesten wij ons aanmelden omdat we gaan stagelopen. Ook hebben we een simkaart geregeld zodat we goedkoop konden bellen. We hebben geluncht bij Zus&Zo. Erg lekker en erg leuk zitten. 's Avonds hebben we gekookt met producten uit een klein Chinees winkeltje. Pasta met Hollandse groente en een soort Smac. Het was redelijk okee, maar meer kunnen we niet echt koken met de producten uit het Chinese winkeltje. Onze Surinaamse onderbuurman at ook mee. Hij is kok en gaat (als het goed is) vandaag voor ons koken. Daarna hebben we gezellig wat drankjes gedronken en zijn we gaan slapen.

Zaterdag 27 februari
Vandaag zijn we met de taxi ergens naartoe gegaan om fietsen te huren. De fietsen zijn erg mooi en fietsen erg fijn. Op de fiets zijn we naar de Tulip gefietst. Een supergrote supermarkt met gelukkig Nederlandse producten. Erg veel te koop daar dus we kunnen eindelijk normaal koken. Toen we weer thuis kwamen hebben we 'Wie is de mol' gekeken en hebben we gekookt. Aardappeltjes, sla en vissticks deze keer. Na het eten begon het grote avontuur. Een mega grote KAKKERLAK kwam ons bezoeken in het huisje. We probeerden hem te vangen maar het lukte niet. Uiteindelijk heeft onze held Wiep hem kunnen vangen! 's Avonds zijn we met de taxi naar 't Vat geweest. Een erg leuke tent om lekker te eten of te drinken. Dat laatste hadden wij gedaan. We hebben een lekkere cocktail gedronken.

Zondag 28 februari
Vanochtend zijn we op de fiets gegaan naar onze stagescholen. Zodat we wisten hoe we moesten fietsen en waar de school stond. Ik denk dat ik een erg leuke stageschool heb. Ik loop op de St. Petrusschool. Het gebouw heeft erg veel kleuren. Ik ben benieuwd naar morgen! Dan gaan we namelijk kennismaken met de school. We zijn daarna via de markt naar huis gefietst. Thuis hebben we sollicitatiebrieven voor de WPO geschreven en heb ik nog geskyped met het thuisfront. Ook heeft onze buurman het eten gebracht, ben benieuwd hoe het smaakt!

Ik hou jullie verder wel weer op de hoogte, ik weet niet precies wanneer maar dat zien jullie vanzelf wel ;)

Liefs, Elise

• 29 Februari 2016 - 08:45

Astrid Feijen:

Heey elise, nog maar een paar dagen weg en al zoveel beleefd!
    Ik ben benieuwd wat er verder nog volgt...........
    geniet ervan! Liefs mama

• 29 Februari 2016 - 14:15

Jolande:

Hoi Elise,
    Leuk dat ik je zo kan volgen. Ik benieuwd naar je verdere avonturen.
    Groetjes Jolande.

• 29 Februari 2016 - 18:47

Lies Tijhaar:

Dag Elise,

Het klinkt goed je verhaal. Ben benieuwd wat je op je stageschool tegen komt.
    groetjes lies Tijhaar rayondocent KPZ.