Laatste paar weekjes in het mooie Suriname!♥ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Feijen - WaarBenJij.nu Laatste paar weekjes in het mooie Suriname!♥ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Feijen - WaarBenJij.nu

Laatste paar weekjes in het mooie Suriname!♥

Door: Elise Feijen

Blijf op de hoogte en volg Elise

09 Mei 2016 | Suriname, Paramaribo

Hallo mensen uit het verre Nederland, genieten jullie lekker van het warme weer? Hier is het de laatste weken, vooral erg regenachtig! Straten die overlopen, een rivier in ons mooie huisje en kletsnat thuiskomen -> jeeej de grote regentijd in Suriname is begonnen. Af en toe is er nog wel zon, dus als het er is probeer ik toch in de zon te liggen, aangezien ik wel bruiner dan jullie terug wil komen. Ik zal jullie even bijpraten over de afgelopen weken.

Allereerst mijn hoogtepunt: de schildpadden! Ik besloot om toch 'last minute' mee te gaan op trip naar Braamspunt. Hiervoor moesten we eerst een stuk varen met de boot. Onderweg op de boot, kwamen we rivierdolfijnen tegen. Echt superleuk om te zien, kan ik ook eindelijk zeggen dat ik dolfijnen in de natuur heb gezien ;) Eenmaal op braamspunt aangekomen, gingen we even een stukje over het strand lopen. Er liepen hier wilde honden (ook heel veel puppy's). Toen we terugkwamen gingen we picknicken (roti eten) op een groot kleed, want we waren namelijk met 18 mensen. Na het eten gingen wij als eerste groep weg. Mel, Dorien en haar ouders en ik. We moesten best lang lopen en onderweg kwamen we een nest van een schildpad tegen, die verwoest was door wilde honden. We liepen verder en toen liet onze gids ons bepaalde algen zien. Als hij erover heen ging met zijn hand, gaven die algen licht. Heel gek om te zien! We liepen en liepen en het werd donker. Het water steeg en we moesten oppassen dat we het water van de zee niet raakten. Helaas, konden Mel en ik niet ontsnappen aan de onverwachte golven die op ons afkwamen. Toen we een eind gelopen hadden, moesten we wachten tot het water nog hoger was, want dan zouden we terug gaan. We hadden helaas nog geen schildpad gezien. Toen we terugliepen kwamen we de groene soepschildpad tegen. We zagen haar spoor (1 meter breed) en die volgden we. Zij was bezig met een plek te zoeken om te graven. Zij groef een gat, maar stopte. Er zat een tak in de weg. We moesten weer geduld hebben (het blijft een Surinaamse schildpad), maar uiteindelijk vond zij een nieuwe plek en begon weer te graven. Wij lagen er omheen en konden dit heel mooi volgen. Zij groef een gat, met haar twee achterpoten. Helaas stopte ze weer met graven, we wisten niet goed waarom. Ze liep nu weg en we hadden geen geduld meer om te wachten, totdat ze weer opnieuw ging graven. We liepen verder en kwamen de andere groep tegen. Zij hadden al 2 schildpadden gezien en ze hadden ook gezien dat een schildpad eitjes legde. Ik baalde enorm, ik wilde dat namelijk ook zien! Toen we verder liepen konden we de schildpad zien, die de andere groep gevonden had. Zij had al eieren gelegd. Dit was een leatherback schildpad. Het schild van zo'n schildpad kan maar liefs 2,4 meter lang worden en dit is dan ook de grootste schildpad ter wereld. Daarna kwamen we nog zo'n schildpad tegen, zij was een plek aan het zoeken waar ze kon gaan graven. Ze draaide allemaal rondjes en begon op een gegeven moment te graven. Toen ze daarmee klaar was, ging ze eieren leggen. Het was zo bijzonder om te zien! Elke keer kwamen er 1 of meer glibberige pingpongballen uit de schildpad. Elke keer als een schildpad eieren legt, kan zij wel 250 eieren in één keer leggen. Ik was helemaal gelukkig, dat ik dit had gezien. Een erg geslaagde trip!

De rest van de week kwamen de ouders van Wiep, Ann en Lynn dus Mel en ik waren alleen. We hebben ons prima vermaakt en omdat het zo rustig in ons huisje was, konden we goed bezig voor school. We hebben ook nog een keer gezellig gewinkeld en we hebben afgedanst voor Salsa niveau 2. We zijn beide geslaagd! Ook zijn we samen uiteten geweest en zijn we nog uiteten geweest met alle ouders. Heel gezellig was dat! Er was ook nog een belangrijke dag, namelijk Koningsdag! Er werd hier een feestje gevierd en dat was echt heel erg leuk! Daarna ben ik nog twee dagen alleen met Lynn geweest, aangezien Mel op trip was naar Brownsberg. We zijn toen heel druk bezig geweest voor school! Zoveel dat het weekend heel erg lang duurde!

Nu we nog twee weken hier hebben, kunnen we beginnen met aftellen. De laatste dagjes stage en afscheid nemen van de kinderen. Ook de laatste dingen nog plannen die we willen doen. Tot over twee weken!

Liefs, Elise

p.s. We hebben momenteel erg veel muizen op visite... ook daarom kijk ik uit naar Nederland. Heerlijk weer in een schoon huis en mijn eigen kamer.

  • 11 Mei 2016 - 19:08

    Lies Tijhaar:

    Dag Elise,

    De tijd vliegt . Zo verheug jij je op de reis en nu nog even en je bent al terug.
    Fijn dat ik mee heb mogen genieten van je verhalen,
    Als je er weer bent neem ik wel even contact met je op.
    geniet nog lekker even van deze bijzondere ervaringen.

    groetjes Lies Tijhaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 17 Feb. 2016
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 6170

Voorgaande reizen:

25 Februari 2016 - 23 Mei 2016

Op stage in Suriname

Landen bezocht: